Blog

2 tipy, jak zvýšit konverzní poměr na e-shopu

Něco vám prozradíme – každý návštěvník vašeho e-shopu je váš potenciální zákazník. Jak to ale udělat, aby se jím skutečně stal a vybral si v záplavě e-shopů k nákupu právě ten váš? Nebudeme vás zásobovat radami tipu „poštovné zdarma“ nebo „Black Friday výprodej“. Místo toho poradíme, jak zvýšit konverzní poměr pomocí webu samotného. Máme dva tipy, která vás nebudou ani moc bolet. Pojďme si říct víc.

Tip č. 1: Rychlý web = více konverzí

Máte představu, za jak dlouho se načtou stránky vašeho e-shopu? Začneme zostra, a to statistikami:

  • Studie společnosti Akamai odhalila, že stačí, aby se načítání stránky zpomalilo o 2 sekundy a bounce rate se více než zdvojnásobuje.
  • Americký Walmart si nechal zpracovat analýzu, ze které vyplynulo, že míra konverze prudce klesá, pokud je doba načítání stránky delší než 1 sekunda.

Rychlost načítání webu je jedním slovem klíčová. Mnoho majitelů e-shopů se soustředí na parametry, které jsou zdánlivě více „sexy“. Zajímá je design, SEO, sociální sítě, PPC reklamy atd. Opomíjení rychlosti načítání je ale chyba. Jak už bylo výše naznačeno, doba načítání stránek přímo ovlivňuje počet konverzí.

Jak zvýšit konverzní poměr a ještě si vylepšit SEO pomocí rychlého webu

A pozor – nemluvíme jen o rychlosti na desktopu, ale i rychlosti načítání na mobilních zařízeních. Stále více lidí surfuje na internetu právě na mobilu a tabletu. Proto se například i při SEO optimalizaci webu zohledňuje mobilní verze webových stránek. A když už je řeč o SEO optimalizaci, rychlost webu je důležitá nejen kvůli spokojenosti návštěvníků webu, ale je také jedním ze zásadních hodnotících kritérií daného webu u vyhledávačů.

Jaká rychlost je tedy optimální? Abychom svým zákazníkům poskytli to nejlepší a naše bleskově rychlé servery jim pomohly růst, sami jsme tuto hodnotu zjišťovali. K čemu jsme došli? Důležitý je pocit, že se stránky načítají okamžitě. Pocit okamžité odezvy má uživatel při reakci do 100 ms. Pokud web reaguje do 1 sekundy, je to dostačující. Pokud se stránky načítají 10 sekund a déle, jsou všechny další snahy marné – návštěvník webu ztrácí trpělivost.

Jak na to? Samozřejmě můžete řešit velikost obrázků a další faktory ovlivňující rychlost načítání, také to ale můžete vzít pěkně od podlahy a podívat se na váš web od základu – respektive od serveru. Musí být rychlý. Pokud nemáte sami dostatečné technické znalosti k tomu, abyste dobu načítání webových stránek stáhli na minimum, vyplatí se požádat o pomoc odborníka. Investice vložená do zrychlení webu se vám mnohonásobně vrátí v podobě vylepšení konverzního poměru, tedy i většího množství uzavřených obchodů.

V ZCOMu nabízíme řešení, které je z hlediska rychlosti na absolutní špičce – a to náš rychlý webserver. Pokud máte pocit, že máte právě v rychlosti webu mezery a už nevíte, jak zvýšit konverzní poměr, kontaktujte naše specialisty. Řekneme vám více a rádi vám nabídneme i možnost si náš bleskový webserver vyzkoušet zcela nezávazně na 1 měsíc zdarma.

Tip č. 2: Optimalizujte web pro mobilní zařízení

Co bychom vám kromě rychlosti webu doporučili? Už jsme chodili lehce okolo. Ke zvýšení konverzního poměru webu pomůže optimalizace pro mobilní zařízení. Podíl prodejů uskutečněných přes mobily a tablety stále roste. A proto platí následující: Pokud nemáte web optimalizovaný pro mobilní zařízení, přicházíte o tržby.

Náš tip: Kromě správného zobrazování na mobilních telefonech nepodceňujte ani velikost tlačítek. To, že se dá na button kliknout myší, neznamená, že ho bude možné aktivovat dotykem. Aby tlačítko fungovalo na dotyk ukazováčku, mělo by být alespoň 45 pixelů široké. Zároveň je potřeba mezi jednotlivými prvky ponechat dostatečnou mezeru (alespoň 32 pixelů), aby návštěvníci webu zbytečně nechybovali.

Když nemáte rychlý webserver a e-shop optimalizovaný pro mobily, přicházíte o tržby

Na konverzním poměru záleží. Je to jeden z nejzásadnějších ukazatelů, který vypovídá o tom, jak úspěšná je vaše online prezentace. Jeho monitoring vám pomůže neplýtvat rozpočtem. Online kampaně vedete proto, abyste návštěvníky svého webu přiměli k akci – k registraci odběru vašich služeb, ke koupi produktu, vyplnění formuláře, poskytnutí e-mailu či jiné činnosti. To, že vaše marketingové a obchodní strategie fungují, poznáte právě podle míry konverze.

Na řádcích výše jsme se podívali na to, jak konverznímu poměru pomoct optimalizací webu – tedy jeho zrychlením a přizpůsobením pro mobilní zařízení. Jdeme na to od lesa – stojíme si zatím, že se není nutné hned podbízet akcemi a slevami. Zkuste to nejdřív tak, že svůj web či e-shop vytuníte k dokonalosti. Na slevy je vždy času dost. Rádi vám s tím pomůžeme. Kontaktujte naše specialisty a rozjeďte to v online světě s plnou parádou.